Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017

Θανάτου ἑορτάζομεν νέκρωσιν

Άρθρο του Πυραγού Λίβερη Χ. Χρήστου, Δημόσιου κατήγορου ΔΙ.Π.Υ. Αθηνών,  Θεολόγου – Κατηχητή



Γενικά αγαπητοί μου, ο σημερινός κοσμικός άνθρωπος όταν ακούει τη λέξη θάνατος τρομάζει, ταράζεται και ανησυχεί. Νομίζει ο ταλαίπωρος, κτυπώντας και κανένα ξύλινο τραπέζι που ίσως του βρίσκεται εκεί κοντά ή σταυροκοπώντας και φτύνοντας τον εαυτό του, ότι μπορεί να διώξει το θάνατο μακριά. Μα ο θάνατος έρχεται και είναι γεγονός αναμφισβήτητο.

  Έρχεται χωρίς να ξεχωρίζει ηλικίες, φύλλο, κοινωνική ή οικονομική θέση.

  Και ενώ οι άθεοι της Δύσης πιστεύουν ότι ο θάνατος είναι εκμηδένιση και πέρασμα στην ανυπαρξία, εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί ακράδαντα πιστεύουμε στην πέρα του τάφου κατάσταση και στην Αιώνια Ζωή, όπως εξάλλου μας έχει μιλήσει και υποσχεθεί ο νικητής του θανάτου Χριστός.

Ναι λοιπόν, το σώμα διαλύεται μέσα στο χώμα, όπως διδάσκει η ίδια η εκκλησία μας με την ευχή της που αναφέρει ότι: <<τό δε σώμα είς τά εξ ών συνετέθη αναλύεσθαι …>>, η ψυχή όμως δεν πεθαίνει, και πολύ γρήγορα με τη γενική κρίση, δηλαδή τη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας, που πολύ σύντομα πλησιάζει, η ψυχή θα επιστρέψει στο σώμα και ο άνθρωπος θα αναστηθεί, αφού ψυχή και σώμα είναι αυτό που αποτελεί τον <<όλον άνθρωπον>>.

  Στη συνεχή και δύσκολη προσπάθεια που καταβάλλει για την πνευματική ανάρρωση του ανθρώπου, η Εκκλησία δεν ξεχωρίζει την ψυχή από το σώμα.

  Ο όλος άνθρωπος λοιπόν έφυγε από την πορεία της θεώσεώς του, ο όλος άνθρωπος πρέπει να ανορθωθεί και να αναστηθεί, ο όλος άνθρωπος πρέπει να επιστρέψει με ταπείνωση και αγάπη σε Αυτόν τον Κύριο και Δημιουργό του Θεό όπου εκουσίως αναλαμβάνει

το προσωπικό και ψυχοσωματικό βάρος της ύπαρξής μας.

  Αυτό λοιπόν είναι που πρέπει να κηρύττουμε, να βροντοφωνάζουμε και να διαλαλούμε με όλη την δύναμη της ψυχής μας.

  ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!! ΑΦΟΥ Ο ΧΡΙΣΤΟ ΜΑΣ ΑΝΑΣΤΗΘΗΚΕ ΑΡΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΑΝΑΣΤΗΘΟΥΜΕ!!!

  Αν δεν κηρύξουμε την Ανάσταση, σημαίνει ότι μας λείπει η πίστη, άρα αν και ζώντες σωματικά, είμαστε πνευματικά νεκροί. Μη μένουμε λοιπόν Ανανάστητοι, δηλαδή στον τάφο, χωρίς Ανάσταση. Εδώ την Ανάσταση την κηρύττει ένα μικρό σποράκι, το οποίο σπέρνεται στην γη, σαπίζει και μετά βγαίνει ένα στάχυ που μπορεί να έχει πάνω του και εκατό σπυριά. Αυτό θα γίνει και με τον κάθε άνθρωπο, ο οποίος αποτελεί την κορωνίδα της δημιουργίας του Τριαδικού Θεού. Θα Αναστηθούμε όλοι οι άνθρωποι!!!

  Τι μας λέει το Ιερό Ευαγγέλιο; Όταν έρθει ο Υιός του Ανθρώπου μέσα στη δόξα του και μαζί του όλοι οι άγιοι άγγελοι, θα καθίσει σε θρόνο δόξας και θα συγκεντρωθούν μπροστά του όλα τα έθνη και θα τους ξεχωρίσει όπως ο βοσκός ξεχωρίζει τα πρόβατα από τα κατσίκια.

   Και θα βάλει τα πρόβατα στα δεξιά του και τα κατσίκια στ’ αριστερά του. Τότε, ο βασιλιάς θα πει σ’ αυτούς που θα βρίσκονται δεξιά του:

  «Ελάτε οι ευλογημένοι του Πατέρα μου, κληρονομήστε το βασίλειο που έχει ετοιμαστεί για σας, διότι πείνασα και μου δώσατε να φάω, δίψασα και μου δώσατε να πιω, ήμουν ξένος και με μαζέψατε, γυμνός και με ντύσατε, άρρωστος και με επισκεφτήκατε, φυλακισμένος και ήρθατε σε μένα». Και οι δίκαιοι θα του απαντήσουν. «Πότε, Κύριε, σε είδαμε να έχεις όλα αυτά τα προβλήματα και σε βοηθήσαμε;». Κι εκείνος θα τους πει: «Αλήθεια σας λέω, εφόσον το κάνατε σε έναν από τους ελάχιστους αδελφούς μου, σε μένα το κάνατε».Και τότε θα πει σ’ εκείνους που θα είναι στ’ αριστερά του: «Φύγετε από κοντά μου, οι καταραμένοι, στο πυρ το εξώτερον, που είναι ετοιμασμένο από το διάβολο, για αυτόν και τους αγγέλους του. Διότι πείνασα και δε μου δώσατε να φάω, δίψασα και δε μου δώσατε να πιω, ήμουν ξένος και δε με μαζέψατε, γυμνός και δε με ντύσατε, άρρωστος και δε με επισκεφτήκατε, φυλακισμένος και δεν ήρθατε σε μένα». Και θα του απαντήσουν κι αυτοί: «Πότε, Κύριε, σε είδαμε να έχεις όλα αυτά τα προβλήματα και δε σε βοηθήσαμε;».Κι εκείνος θα τους πει: «Αλήθεια σας λέω, εφόσον δεν το κάνατε σε έναν από τους ελάχιστους αδελφούς μου, ούτε σε μένα το κάνατε». Και αυτοί θα πάνε σε αιώνια κόλαση, ενώ οι δίκαιοι σε αιώνια ζωή ( Ματθ, κεφ. 25, στίχ. 31-46).

  Αγαπητοί μου, οι ανθρωπολογικές διαστάσεις της Ανάστασης του Κυρίου μας είναι τεράστιες και άφατες, δηλαδή δεν μπορούν να περιγράφουν. Η Ανάσταση του Κυρίου μας είναι η κορυφαία από όλες τις Αναστάσεις που έγιναν και στην Π.Δ. αλλά και στην Κ.Δ.

  Είναι μία Ανάσταση η οποία άγγιξε όχι μόνο τη γη αλλά και τον ουρανό. Ο αγγελικός κόσμος έμεινε έκθαμβος μπροστά στο τεράστιο αυτό θαύμα της Τριημέρου εγέρσεως του Κυρίου και τη δοξολόγησε, σύμφωνα και με το τροπάριο της εκκλησίας μας,<<Τὴν Ἀνάστασίν σου Χριστὲ Σωτήρ, Ἄγγελοι ὑμνοῦσιν ἐν οὐρανοῖς, καὶ ἡμᾶς τοὺς ἐπὶ γῆς καταξίωσον, ἐν καθαρᾷ καρδίᾳ σὲ δοξάζειν>>(Ανασ.Στ.Πλ β΄)

  Αυτή την δοξολογία αναπέμπουμε όλοι εμείς οι χοϊκοί άνθρωποι αλλά και ολόκληρη η κτίση εδώ στη γη.

  Μαζευόμαστε λοιπόν στην Ορθόδοξη Εκκλησία, γύρω από το Άγιο θυσιαστήριο του Κυρίου μας για να δοξολογήσουμε τον Κύριο, όχι φυσικά για να προσθέσουμε δόξα σε Αυτόν, αφού ο Θεός είναι ανενδεής, δηλαδή δεν μπορούμε να Του προσθέσουμε τίποτα, αλλά βλέποντας ο καθένας μας με καθαρή καρδιά και βλέμμα, τις πράξεις, τα έργα και τις ενέργειες Του προς όλους εμάς και προς όλη Του την κτίση, ας του φωνάζουμε δυνατά πάντοτε μέσα από τα μύχια της ψυχής μας, <<Είσαι Θεέ μου τα πάντα>>!!!. Έτσι τον ενθουσιασμό της Ανάστασεως τον ζούμε μόνο επειδή βρισκόμαστε μέσα στην πλημμύρα της αγάπης και του φωτός της Αναστάσεως.

  Έτσι αγαπητοί μου, πώς είναι δυνατόν ο άνθρωπος που ζει την Ανάσταση να μην ξεσπά σε δοξολογία, σε ευχαριστία, σε ικεσία, και σε δέηση προς Αυτόν τον Μόνο Αληθινό Θεό;

  Είναι λοιπόν γεγονός αναμφισβήτητο η Ανάσταση του Χριστού μας, η οποία μας εισάγει, αν το ποθούμε φυσικά ως αυτεξούσια όντα που είμαστε, στην Άνω Ιερουσαλήμ.

  Μας εισάγει σε καταστάσεις μετά θάνατον τις οποίες είναι αδύνατον να τις περιγράψουμε, αφού δεν υπάρχουν αντίστοιχες πάνω στη γη. Έτσι, την ώρα που χωρίζετε η ψυχή από το σώμα, δηλαδή την ώρα του θανάτου μας, μένουμε άφωνοι με ανοιχτό στόμα και έκπληκτοι με ορθάνοικτα μάτια και έτσι αυτοί που μένουν πίσω μας, μας κλείνουν στόμα και μάτια.

  Σε αυτά τα μεγαλεία μας παραπέμπει η Ανάσταση του Κυρίου μας, γι΄αυτό ο Ορθόδοξος Χριστιανός αγαπητοί μου που πίνει από το καθάριο νερό της πίστεώς μας, μακριά από την αίρεση του Οικουμενισμού, είναι άνθρωπος πασχαλινός, ευχάριστος, χαρμόσυνος και ότι και να γίνετε γύρω του, εμπνέετε και παλεύει να διοχετεύσει στον ταλαιπωρημένο και μπερδεμένο συνάνθρωπό του αυτό το Φως της Αναστάσεως το όποιο όμως πρώτα αυτός και βιώνει.

 ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!   ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου